پرنیانی در ولایت افق

لبیک یاخامنه ای,لبیک یاحسین است,ماباولایت زنده ایم,تازنده ایم رزمنده ایم

پرنیانی در ولایت افق

لبیک یاخامنه ای,لبیک یاحسین است,ماباولایت زنده ایم,تازنده ایم رزمنده ایم

بسم الله و بالله و فی سبیل الله


روزی مردی از اهل شام او را ملاقات کرد

و بسیار #ناسزا گفت

آن حضرت چیزی نفرمود تا مرد شامی از دشنام فارغ گردید.

آنگاه رو به مرد نمود و سلام کرد

سپس با لخندی بر لب گفت:


ای شیخ گمان میکنم غریب باشی؟

و شاید بر تو اموری مشتبه شده باشد؟

اگر چیزی سوال کنی؟عطا کنم

اگر از من ارشاد و هدایت میخواهی؟شما را ارشاد می کنم

و اگر گرسنه باشی؟سیرت میکنم

و اگر رانده شده باشی؟ پناهت می دهم

و...


چون مرد شامی این سخنان را از امــام حسن مجتبی علیه السلام  شنید گریست و عرض کرد:

شهادت میدهم تو خلیفه خدا روی زمین هستی، و خدا بهتر می داند که رسالت خود را در کجا قرار دهد

قبل از ملاقات، تو و پدرت دشمن ترین خلق نزد من بودید و حال محبوبترین خلق نزد من هستید


سپس در خانه حضرت فرود آمد و تا زمانی که در مدینه بود مهمان ایشان بود و از محبان خاندان عصمت و طهارت گردید.(1)


الهی

ما را یاری ده تا مانند سرورمان صبر و ادب را پیشه کنیم.


یا محسن و بحق الحسن عجل لولیک الفرج

_________________________________________

1- نقش عترت در حفظ اسلام و قرآن، ص 126

  • حسن ایزدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی